2008

Januari:

Jag kommer inte ihåg speciellt mycket från januari. jag var liten, sjukt nöjd och ny med min kamera. Umgicks mycket med Vilma och folk från skolan. Jag, Johanna, Carro och Stina hade många fina fikor och filmkvällar. Jag blev mer och mer aktiv i ung vänster och det fick mig ur den värsta blygheten och jag fick större socialt liv osv.  Jag gick ett antal gånger på bio och fikade med en pojke jag tyckte väldigt mycket om. Det blev dock inget mer än vänskap, vi var båda för nervösa och blyga. Jag var glad ändå. Drömde mig bort ganska mycket.

Februari:

Jag var kär i en person jag inte kände. Eller jag var kär i en person jag kände ganska ytligt, snarare. Jag hade en väldigt tajt relation med Kelli, den började ju längre fram än såhär, men ändå. Jag var hos mormor ett tag och snöade in mig mer och mer på dendär personen. (nej jag tänker inte nämna namn, det blir bara jobbigt. jag vet inte vem som läser detta). Jag var väldigt ledsen i perioder, hade ett onormalt enormt samvete. Mådde dåligt för andras skull och tyckte allt var mitt fel hela tiden.

Mars:

Jag var i Paris med Signe, mamma och Kerstin. Jag praoade på expen i Malmö. Tänkte bara på en enda person. Jag och Kelli umgicks mycket även här. Jag Hanna och Vilma umgicks mer på riktigt och blev bättre kompisar. Jag hade väldigt mycket problem med min mage, jag låg på sjukhus ett tag och de kom tillsist fram till att det berodde på ångest och stress och att de inte kunde göra någonting åt saken. Jag var även på Håkan-signering och träffade där Mira, Ingrid, Frida m.fl. för första gången. Var allmänt inåtvänd och osäker.

April:


Jag träffade Morris&Eliott för första gången. Jag fick tankar tryckta i min hjärna och hade väldiga förhoppningar. Jag var osäker på mig själv, men ändå nöjd. Jag började hänga i parken med pop-gänget och hade många mysiga dagar med fabian. jag fikade mycket med shining-gänget (=Johanna, Carro, Stina) också.

Maj:

Någon gång i början sprack hela relationen jag gått runt och hoppats på, jag fick veta att han hade flickvän och hade haft det en lång tid utan att jag vetat om det. Jag blev helt förstörd och hela mitt självförtroende försvann igen. Pop-gänget var fortfarande de jag umgicks med mest, och jag hade många fina dagar med Vilma. Jag började lära känna Märta mer och mer. På slutet av maj åkte jag till siesta med Hanna och fler. Repade mig ganska snabbt från händelsen i början och mådde väldigt bra.

Juni:

Jag åkte till Bohuslän med familjen, köpte en sommarstuga i Immeln. Jag var ganska mycket för mig själv och trivdes med det. Mådde i allmänhet jävligt bra. Var jävligt pepp på Ung Vänster. Jag blev tillsammans med Peder. På slutet av månaden åkte jag på Konstkollo och lärde där känna framförallt Bianka och Caroline.

Juli:

Juli finns det inte spec mycket dokumenterat från. Det var sommarkurs med Ung Vänster, jag var mycket i Helsingborg och det var fint med sommar. Jag såg Bob Hund också. Jag mådde i perioder ganska dåligt. Kände mig väldigt otillräcklig. Jag färgade bort det svarta håret och såg förjävlig ut. Kent&Håkan på Sofiero var otroligt fint.

Augusti:

i Augusti tog det slut mellan Peder och mig och det mesta av tiden innan det gick åt till att vara deppig och tvivla över vår relation.  Annars umgicks jag med ungefär samma människor som jag gör nu, Hanna, Vilma och Märta var mina bundisar. Det var sommarläger och jag träffade framförallt Amanda, Henke och Ludde. Jag började få mer regelbundna panikångestattacker. Jag hängde mycket med Felicia. På slutet började Malmöfestivalen och jag träffade ganska många nya människor.

September:

i September var det ESF i malmö och i allmänhet mycket politik. De kom äntligen på vad knölen jag hade ovanför naveln var för något och opererade. Allt gick på som förut. Jag mådde dåligt, ältade Peder och la väldigt mycket skuld för allt möjligt på mig själv. Fikade väldigt mycket med blandade personer.

Oktober:

Efter Håkan konserten på mejeriet började jag, vilma, hanna, ebba och hedvig umgås mer. Vi blev ett litet gäng. Det var många fikor på ariman och myskvällar. Oktober var en bra månad. Jag mådde bra. och jag fyllde 15.

November:

November är en otroligt deprimerande månad. Panikångestattackerna haglade tätt och jag mådde väldigt dåligt. Tog dålig hand om mig själv på sätt jag inte kan skriva här. Mycket politik iom husockupationer, 30 nov, kristallnatten osv.
Även detta är nära i tiden och därav svårt att få överblick. Mådde väligt dåligt pga stress av skolan.

December:

Har varit en okej månad om man ser till all vanlig vinter-depp som brukar komma. Har varit i östergötland, annars har mina helger varit fyllda av fina kompisar och fikor osv. Har umgåtts väldigt mycket med Vilma. (hahaha 6 nätter i rad för nån vecka sen)
Jag har ett bra självförtroende och sjukt bra vänner.






pusshei

Kommentarer
Postat av: JULIAIRENE

den första bilden på oktober är sjukt vacker.

Postat av: Julia

den första bilden på oktober är sjukt vacker.

2008-12-31 @ 14:48:42
URL: http://juliairene.blogg.se/
Postat av: jähännisssssss

jag gillade din sammanfattning :D

du

är

väldigt

bra

<3

2009-01-01 @ 19:14:27
Postat av: ebba

elin är fin och din blogg är uppskattad så stäng inte :(

2009-01-01 @ 23:13:01
URL: http://littlegarden.blogg.se/
Postat av: hanna

ta bort bilden på mig på trappan or ill kill you. seriöst.

2009-01-04 @ 20:51:38
Postat av: vilma

jag hatar dig lite,

tänkt på allmännabilder (jag ebba,hedvig och du bilden okej?)



OKEJ?!?!??!?!?!



jag älskar dig,

trots att du har EN bild på mig, tackfördenaja!

pusshaj

2009-01-06 @ 19:11:44
URL: http://fairtradee.blogg.se/
Postat av: felicia den snygga o koola

"Jag började få mer regelbundna panikångestattacker. Jag hängde mycket med Felicia."



jag fattar grejen och du är bäst och finast och behöver inte panika alls.

du kan ju tänka på att när du började hänga med mig så kom de mer regelbundet.

eller är jag bara dum i huvet som skämtar om sånt?? förlåt!! <3

2009-01-16 @ 10:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback