5/10-08

oövervinnerlig
aldrig sett någon så falsk som du
ljug ljug ljug rakt in i mitt hjärta
se mig falla igen
le

stäng in det du säger bränner hål
stäng dörren och lås
kom inte till mig när rädslorna tränger sig in, när skräcken äter upp dig inifrån
för du känner ingenting
du tänker inte på någonting
som inte handlar om ditt jävla övergödda ego

jag var aldrig din finaste
även om du låtsades ganska bra.
det fanns alltid de som gjorde sig bättre i dina mallar
de som gjorde sig bättre
men som inte tittade bort när du trampade på deras känslor
som inte kunde blunda lika hårt som jag

du ville se mig falla
och jag föll
föll för du bad så fint
föll men ska aldrig falla igen
aldrig falla framför någon som trampar hål i någons hjärta utan att ens titta dit.

lås dörren
och låt mig stå på fast mark
ett tag till
låt mig stå still
tills jag vinglar igen
kysser nästa hjärtas fötter
och drömmer om att vara den äkta kärleken du fick mig att tro att jag var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback