helgen v. 20

denna helgen har varit upp och ner och både bra och dålig, beror på vilka sidor man vill se.

i fredags åkte jag in till lund och umgicks med hanna och märta, jag och märta åkte hem och somnade i min soffa.

på lördagen så var det ockupationsfestival i lund. Jag och många andra drog dit och tänkte ockupera hus och demonstrera mot bostadsbristen. Polisen hade i förväg informerat oss om att de skulle låta oss ockupera husen men sedan köra ut oss på måndagen men när vi kom till huset första blocket skulle ockupera så var där fullt av poliser. När folk försökte trycka sig in till huset som vi faktiskt blivit lovade så började de slå med sina batonger och spruta tårgas in i folkmassorna. När vi bestämde oss för att skita i det huset och gå vidare så hade poliserna omringat oss, så alla satt fast utanför biblioteket. Efter ännu mer övervåld från polisen (en demonstrant var tvungen att hämtas av ambulans p.g.a. batongslag i huvudet) och lång, lång väntan så bestämde alla sig för att dra till smålands med ljudbilen och ha gatufest där istället. Senare tog sig ljudbilen och alla demonstranter till polishuset där vi skrek och dansade för att stödja de som blivit haffade under kvällen.

Runt klockan 1 bestämde jag, johan, märta, maja och vilma oss för att åka hem till mig och sova där. Efter en mycket kall vandring genom Dalby kom vi fram till mitt hus. Då upptäckte jag att jag hade glömt mina nycklar, och det var jävligt fail eftersom mina föräldrar var i våran sommarstuga. Efter några timmars ångest och väntan så kom Niels (vilmas låtsaspappa) och hämtade oss och körde oss till hjärup där vi alla till sist kunde sova och äta mat.

Idag har jag hängt hemma hos hanna och vi har beställt biljetter till hultsfred vilket känns jävligt pepp.

Nu är jag så jävla trött och faktiskt ganska glad att vara hemma efter en intensiv helg.
PUSSHEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback